مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-13اقتصادي

فارس من| قیمت مواد اولیه برای صنایع نساجی گران تمام می شود


عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی گفت: صنایع نساجی مواد اولیه مورد نیاز خودرا با قیمت های نزدیک به قیمت های جهانی تامین می کنند که عاملی برای افزایش قیمت چادر مشکی شده است.

- علیرضا حائری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره دلایل گرانی پارچه چادر مشکی، گفت: قیمت تمام شده هر کالایی از جمله  پارچه چادر مشکی  شامل قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد است.

وی با بیان اینکه نخ فیلامنت به عنوان ماده اولیه تولید پارچه چادر مشکی تولید کارخانجات ریسندگی در داخل کشور است، افزود: اما با این وجود پتروشیمی ها قیمت ماده اولیه تولید نخ فیلامنت پلی استر ، یعنی پلی استر را افزایش داده و به قیمت های جهانی نزدیک می کنند و از آنجا که این محصول صادراتی هم هست لذا قیمت عرضه این محصول در داخل را متناسب با  قیمتهای صادراتی  افزایش می دهند.

همچنین  نحوه عرضه محصولات پتروشیمی  در بورس هم به گونه ای است که باعث ایجاد رقابت در قیمت ها و بین مصرف کننده ها شده  و در نتیجه شاهد افزایش  بیشتر قیمت در  مواد اولیه هستیم.

  * فروش مواد اولیه تولیدات پتروشیمی به صنایع نساجی نزدیک به قیمت های جهانی عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی  با بیان اینکه قیمت بسیاری از مواد از جمله نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در دنیا پس از جنگ اوکراین و روسیه افزایشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| قیمت مواد اولیه برای صنایع نساجی گران تمام می شود

فارس من| قیمت مواد اولیه برای صنایع نساجی گران تمام می شود